Huelga de taxistas dejó a Uber con casi 1500% más de clientes

File illustration picture showing the logo of car-sharing service app Uber on a smartphone next to the picture of an official German taxi sign in Frankfurt, September 15, 2014. A Frankfurt court earlier this month instituted a temporary injunction against Uber from offering car-sharing services across Germany. San Francisco-based Uber, which allows users to summon taxi-like services on their smartphones, offers two main services, Uber, its classic low-cost, limousine pick-up service, and Uberpop, a newer ride-sharing service, which connects private drivers to passengers - an established practice in Germany that nonetheless operates in a legal grey area of rules governing commercial transportation. REUTERS/Kai Pfaffenbach/Files (GERMANY - Tags: BUSINESS EMPLOYMENT CRIME LAW TRANSPORT)

File illustration picture showing the logo of car-sharing service app Uber on a smartphone next to the picture of an official German taxi sign in Frankfurt, September 15, 2014. A Frankfurt court earlier this month instituted a temporary injunction against Uber from offering car-sharing services across Germany. San Francisco-based Uber, which allows users to summon taxi-like services on their smartphones, offers two main services, Uber, its classic low-cost, limousine pick-up service, and Uberpop, a newer ride-sharing service, which connects private drivers to passengers - an established practice in Germany that nonetheless operates in a legal grey area of rules governing commercial transportation. REUTERS/Kai Pfaffenbach/Files (GERMANY - Tags: BUSINESS EMPLOYMENT CRIME LAW TRANSPORT)

San José, 2 feb (elmundo.cr) – Bien dice el dicho “en río revuelto, ganancia de pescadores”. Uber aprovechó la huelga de taxistas rojos este lunes y los resultados de su estrategia comercial han sido revelados hoy.

Según una imagen publicada en redes sociales y un comunicado de prensa, la empresa anunció que gracias a su promoción de viajes gratis durante el día de la huelga de taxistas la cantidad de viajes hechos se incrementó en un 80,7% con respecto al promedio y la cifra de clientes entre el 31 de enero y el 1 de febrero del presente año, subió 1468%.

Uber lanzó la campaña #CostaRicaNoPara durante el lunes para dar servicio a los miles de costarricenses afectados, que consistía en un viaje gratis por hasta 15.000 colones.

LEA: Dirigente: “El taxista siente una amenaza real por una clase media alta que le está quitando el pan”

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